Slovensko vítá první kamiony na LNG
Úplně první vozidla s pohonem na zkapalněný zemní plyn (LNG) dodané na Slovensko si 18. března 2019 převzala společnost Bioway, s.r.o., Košice. Slavnostního předání 15 nových Low Deck tahačů Stralis NP se za společnost Bioway zúčastnili Blažej Podolák, Marcel Podolák a Dávid Halász, značku IVECO reprezentoval Vladimír Penxa, Market Sales Manager pro Slovenskou republiku a Business line heavy director Sasha Kaehne.
Nová ekologická flotila má pod kapotou
7 let projektu přináší ovoce i výzvy
Čerpací stanice vyrostou v tuzemsku do konce roku
Palivo budoucnosti začalo hrát prim v roce 2016
Éra zkapalněného zemního plynu v sektoru dálkové kamiónové dopravy oficiálně začala na mezinárodním veletrhu užitkových vozidel IAA 2016, kde měl výstavní premiéru model IVECO Stralis NP (Natural Power) s pohonem na CNG a LNG. Poskytl výkon, potřebný akční rádius, komfort jízdy a podmínky na oddych po práci. Speciálně vo verzi LNG s dojezdem až 1500 km dosáhl Stralis NP palivovou samostatnost, která odpovídá požadavkům dálkové kamiónové dopravy. Jeho 9 litrový motor na LNG/CNG dosahoval při tomto druhu paliva nejvyšší výkon 400 koní a kroutící moment 1700 Nm. To odpovídalo poměru 10 koní na 1 tunu nákladu, což je standard pro pohon jídzních souprav v dálkové dopravě.
- Společnost IVECO tak odstartovala revoluci v oblasti plynových nákladných vozidel. Ješte před skončením veletrhu IAA 12016 si německá společnost Ludwig Meyer Logistik na stánku IVECO převzala symbolický klíč od flotily 20 tahačů Stralis NP a spustila pilotní projekt využívání zkapalněného zemního plynu. Byl to prví krok k uplatnění reálné alternativy k naftě v těžké nákladní dopravě v Německu.
IVECO diktuje tempo trvale udržitelné dopravy
Ekologický motor se dieslu ve výkonu vyrovná
- Stralis NP s pohonem na LNG je obzvlášť ohleduplný k životnímu prostředí. V porovnaní s konvenčním truckem produkuje o 95% méně CO2, výfukové plyny obsahují o 90% méně NO2 a až o 99% méně pevných částic.
- Náklady na palivo jsou při tomto alternativním palivu zredukované o 20 %.
- V letech 2019 a 2020 dopravci, kteří provozují nákladní vozidla na zemní plyn, neplatí v Německu žádné mýtné. Úspora tak může dosáhnout až 30 000 eur ročně.