Zemní plyn znamená osvobození od dálničního poplatku
Německý federální parlament schválil zákon, podle něhož budou vozidla nad 7,5 tun s pohonem na zemní plyn osvobozena od ekologické složky dálničního mýta, a to zatím na dvouleté období od 1. ledna 2019 do 31. prosince 2020. To znamená, že vozidla s pohonem na zemní plyn budou zvýhodněna stejně jako vozy na elektrický pohon a budou se jich týkat pouze poplatky na infrastrukturu a poplatky za hluk. Toto zvýhodnění, spolu s dotacemi na koupi vozů s pohonem na zemní plyn, odsouhlasenými v červenci (12 000 € na vozy na LNG a 8 000 € na vozy na CNG), ještě zvýrazňuje finanční přínos těchto trvale udržitelných nákladních vozů pro německé dopravce, kteří tak ušetří od 9,3 do 18,7 centů na kilometr v závislosti na hmotnostní třídě.
Pierre Lahutte, prezident značky IVECO, prohlásil: “Necelý měsíc poté, co IVECO na veletrhu IAA2018Hannovervstoupilo do historie se svým bezdieselovým stánkem, který demonstroval schopnost značky nabízet vozy na elektrický pohon, CNGaLNG, schválil německý parlament osvobození nákladních vozů na CNG a LNG od dálničního mýta. Již dříve byly v červnu odsouhlaseny také dotace na koupi těchto vozů.Německo leží na křižovatce evropské logistiky, proto tyto rozhodné kroky německého parlamentu zásadně urychlí rozmach pohonu na zemní plyn na celém kontinentu a významně ovlivní evropskou nákladní dopravu.Dnesslavnostně otevíráme v Bolzanu novou čerpací stanici LNG na Brennerské dálnici, která spojuje Itálii, Rakousko a Německo, a společnosti FERCAM, přednímu nákladnímu dopravci v Itálii a Německu, jsme dodali první nákladní vůz na LNG!“
IVECO vítá krok, který potvrzuje vizi trvale udržitelné dopravy a přesvědčení, že zemní plyn je vyzrálé technologické řešení
Díky více než dvacetiletým zkušenostem z vývoje a podpory vozů na zemní plyn dnes IVECO stojí v čele s kompletní nabídkou vozů na CNG a LNG, od lehkého užitkového vozu Daily NP až po první nákladní vůz Stralis NP pro dálkovou dopravu, který v sobě spojuje maximální výkon a komfort s ekologickými a ekonomickými výhodami zemního plynu a autonomií až 1 600 km. Takový vůz představuje dokonalé řešení, jež je nyní díky nově schváleným dotacím na nákup a osvobození od dálničního mýtného ještě výhodnější než dosud.
Nákladní vozy na LNG a CNG splňují nároky doslova každého dopravce – od kamionových přepravců využívajících vůz Stralis NP až po logistické společnosti provozující dopravu na všechny vzdálenosti, od městských a meziměstských misí, pro něž je určen vůz Eurocargo NP s motorem o výkonu 206 HP, po dálkovou dopravu, kde je na výběr Stralis NP s motorem o výkonu 330 HP, 400 HP a 460 HP.
Vozy mají veškeré ekologické přednosti zemního plynu, nejčistšího fosilního paliva:
- generují o 90 % méně NO2
- o 99 % méně polétavého prachu
- a v případě biometanuo 95 % méně CO2 než jejich dieselová obdoba
Zemní plyn navíc otevírá možnost plynulého přechodu k cyklické ekonomice založené na energii vyráběné z organického či zemědělského odpadu, která dosahuje dokonce negativních emisí skleníkových plynů a sekvestrace uhlíku, neboť se spoléhá na přirozený uhlíkový/organický cyklus. Biometan z tekutého hnojiva ve skutečnosti dosahuje až 182 % úspory CO2 v porovnání s konvenčním palivem.
Vozy na zemní plyn mají zároveň výhodu extrémně tichého provozu. Technologie IVECO Natural Power, využívající Ottův cyklus, dosahuje nižší hlučnosti než dieselové vozy a nabízí tak dopravcům konkurenční výhodu pro městskou a nočnídopravu.